Entreprenörsandan växer – ett bra tecken

Det finns bara två typer av konjunktur, högkonjunktur och ny-konjunktur. Så tycker en entreprenörssjäl som jag. Lågkonjunktur och den världssynen som det förmedlar är bara för ”loosers”. Idag fick jag ett härligt tecken på detta via min mejl/Facebook.

Ivan Daza skickade ett meddelande till medlemmarna i E N T R E P R E N E U R S  of  S W E D E N.

——————–
Ämne: Imorgon torsdag en oväntad mediaimpact för lilla oss.

För några veckor sen var arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin på besök på Blatteförmedlingen. Han fick höra hur vi kan fixa 50 000 jobb och om entreprenörshandboken där vi intervjuat 30 av landets främsta blatteentreprenörer.

Imorgon torsdag är Ivan med i Draknästet och presenterar en global miljöskola med namn Planet Institute. Direkt efter är jag med i SVT Debatt om den skenande arbetslösheten bland ungdomar. Där kommer motmedel och lösningar presenteras.

Ha en skön vardagskväll och kom ihåg – Livet blir exakt vad du gör det till.
——————–

Härlig slutkläm, eller hur!

2 tankar på “Entreprenörsandan växer – ett bra tecken

    • Entreprenörskap ligger mig varmt om hjärtat och jag tror att entreprenör är kanske är den typ av person som jag innerst inne är.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.